Brudepikene på oppdrag!

10 september 2012

BRYLLUP I DRAMMEN 08. SEPTEMBER 2012

Lørdag var det nok en gang bryllup, og Brudepikene rykket ut.

Vi ble kontaktet i juli av et brudepar, som ønsket hjelp med arrangementet sitt. De skulle ha bryllupsfest for ca. 60 personer, og de ville få på plass de siste detaljene, som frisør og make-up, bestilling av trykksaker, fotograf, alt av blomster, musikk, og i tillegg ville de at vi dekorerte selskapslokalet til bryllupsfesten.

Siden det var under 2 måneder til bryllupet skulle stå, så hastet det å få på plass detaljene. Både frisør og fotograf ble bestilt raskt. Det ble bestilt en pianist som kunne spille under aperitiffen, og under bryllupsmiddagen. Etter bryllupsmiddagen, ble det bestilt en DJ. Vi kontaktet Janick fra Blomsterloftet , og hun sto for brudebukett, og alt av blomster i selskapslokalet. Vi har ofte jobbet med Janick, og vet at hun er dyktig. Så snart brudeparet hadde listen over gjestene klar, så ble det bestilt bordplan og bordkort, og menyer.

Selskapslokalet er en ærverdig ,og utrolig flott og herskapelig gård i Drammen, med skjeve gulv og knirking i dører. Man føler det historiske suset når man trår over dørterskelen. Her har det nok vært mange flotte selskaper opp gjennom årene.

Vi begynte med selve salen, hvor bryllupsmiddagen skulle inntas. Der var bordene dekket, og vi gikk i gang med å sette på stoltrekkene som hører til lokalet. Det gjorde seg veldig, å få dekket til de grønne ”konferanseromstolene”. Sammen med dyktige Janick, ble våre medbragte lysestaker pyntet med en vakker blomsteroppsats. Alle vinduskarmer ble pyntet med eføy og lysestaker, og   sofaene ble frisket opp med puter. I skillet mellom to av stuene, hang vi opp små lykter, og små flasker til blomsterdekor. Utendørs, pyntet vi med duker i en knall rosafarge, samt blomster og lykter på bordene. Under kan dere se resultatet av pyntejobben, fra vi reiste fra kontoret med fullstappet bil, til vi slitne reiste hjem etter endt oppdrag! Ble det ikke bra?

Når brudeparet kom, så trakk vi oss tilbake. Vi håper brudeparet hadde en fin bryllupsfest sammen med sine gjester.

Ønsker dere hjelp til pynting av lokalene?
Her ser dere opplegget vi hadde for denne kunden, og tiden vi benyttet til dette: Vi hadde 2 møter på vårt kontor med denne kunden, samt 1 møte i selskapslokalet. Vi bestilte det brudeparet ønsket hjelp til per telefon og mail, og holdt hele tiden brudeparet underrettet. Selve pyntejobben brukte vi ca. 4 timer på, og da var vi to personer fra Brudepikene, samt en blomsterdekoratør. I dag var vi tilbake til selskapslokalet, og hente alt utstyret vårt som ble benyttet her. Ønsker dere hjelp med tilsvarende opplegg, ta kontakt med oss!

Se også blogginnlegg om pynteoppdrag i Oslo her!

Se flere referanser