Bryllup i Norge og i utlandet med Brudepikene - din bryllupsarrangør

Bryllup i Paris 03. desember 2010

Her kommer en liten hilsen fra oss og vårt bryllup i Paris 03.12.2010

Paris er vakkert!

Paris er og blir "vår" by, vår kjærlighets by. Byen som aldri sover, lysene som aldri blir slukket og gatene som aldri blir stille.

Vi reiste til Paris onsdag 01des, den kvelden brukte vi i Champs Elysees, helt fantastisk med alle lysene og julepynten! Det var en kald desember kveld, så vi tok turen innom H&M og kjøpte oss votter og luer, (2minus) varmet oss på en god pastarett og nøt et godt glass fransk vin.

Det er definitivt ikke slik man ser det på film når man skal ha tak i taxi, i Champs Elysees er det ikke bare å strekke ut arma og skrike taxi, så det ble å ta bena fatt når vi skulle ta kveld. Men hvem takker vell nei til en spasertur i Paris:)

Torsdags morgen ble det fransk frokost og litt shopping på La Fayette, ubeskrivelig kjøpesenter! Jenter, plassèr mannen på en cafe og slå dere løs!

Kvelden tilbrakte vi på Louvre og Eiffeltårnet, etterfulgt av en bedre middag. Fantastisk mat og en service av bedre kvalitet.

Så kom det store dagen, min 30 årsdag og vår bryllupsdag.
Frokost, kjole, makeup, hår og en tlf som ikke stod stille av alle lykkeønskninger fra de hjemme! Litt stress, skulle jo være på ambasaden kl 11.00 og taxien sto klar 10.30. Det vi ikke hadde tatt med i beregningen var at sjåføren ikke visste hvor den norske ambassaden var enda vi hadde adressen, men fram kom vi og gift ble vi.
Nydelig folk som jobbet der, så det ble en utrolig fin vielse. Lys ble tent og tale fikk vi. Intimt og personlig, akkurat som vi ønsket.

Videre gikk turen ned til Seinen og på 4-retters lunsjcruise. Anbefalest på det sterkeste da vi fikk se byen fra en helt annen kant.
Når vi kom til kai ventet det bil, sjåfør og fotograf på oss, de kjørte oss rundt i Paris i tre timer og tok bilder, bilder vi ikke ville vært foruten! Nydelige bilder fra en klassefotograf!

Så var det å få bryllupsstasen av seg og ut på middag om kvelden. Her var det høy kvalitet på både mat og service.

Tusen takk til deg Marit Stokkenes og resten av crewet i brudepikene for gode tips på restauranter, cruise, sjåfør og fotograf. Denne turen hadde ikke blitt så minneverdig og fin hadde det ikke vært for dere, dere er fantastisk! både før dagen og på selve dagen!

På ettårsdagen vår er vi tilbake på samme hotell og samme rom.

Så dere som tenker i de baner, vinterbryllup i Paris er fantastisk! Anbefaler dere å skrive ned adressen på alle plassene dere skal på, franskmenn er ikke god på engelsk og GPS tror jeg er en fremmedting der nede.